رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: در جلسه روز شنبه ۱۵ مرداد ماه تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی مشخص می شود.

حقوق - پول - اسکناس

به گزارش همشهری آنلاین، علی دهقان کیا گفت: تصمیم گیری در خصوص افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی دولت به هیأت امنای سازمان واگذار شد، همانجایی که در مرحله اول نظر خود را به صورت رسمی به دولت اعلام کرده بود.

وی گفت: در هیأت امنا نمایندگان سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حضور دارند که نظر دو گروه مشخص و موافق افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان است و امیدواریم نظر نمایندگان دولت نیز مثبت باشد و در مجموع فکر می‌کنم نظر کلی هیأت امنا برای اجرای قانون مثبت باشد.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران افزود: سه بار رئیس جمهور در خصوص مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به معاون اول خود دستور داد که با توجه به مشکلات بازنشستگان جلساتی را با آنها داشته و نظر آنها را جلب کنند اما پس از چند ماه نتیجه‌ای حاصل نشد و در نهایت رئیس مجلس نامه لغو مصوبه دولت را صادر کرد و یک هفته به دولت مهلت داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان و اجرای قانونی مصوبه اقدام کنند.

دهقان کیا با اشاره به اینکه در این مهلت یک هفته تکلیف اجرای مصوبه مشخص نشد و در نهایت روز گذشته هیأت دولت اجرای آن را به هیأت امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد، گفت: در حال حاضر بازنشستگان از نظر شرایط اقتصادی مشکلات بسیاری دارند و اعصاب و روان آنها به هم ریخته است بنابراین وقت کشی برای اجرای این مصوبه به هیچ وجه مناسب نیست و بهتر بود به جای چند ماه معطلی همان ابتدا رئیس جمهور دستور اجرای آن را می‌داد و یا همان زمان به تأمین اجتماعی واگذار می‌شد.

به گفته وی، نظر کانون‌ها و همچنین کانون عالی بازنشستگی این است که باید قانون به طور کامل اجرایی شود. در گذشته رأی مجلس را نداشتیم و ممکن بود این مصوبه به درستی اجرا نشود اما در حال حاضر نظر موافق مجلس را نیز داریم و منتظر اجرای درست کانون از سوی سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ میلیون بازنشسته و خانواده شأن منتظر اجرای درست قانون و افزایش ۳۸ درصدی حقوق شأن هستند، گفت: باید در جمهوری اسلامی وعده و وعید های داده شده اجرایی شود و مسئولان نسبت به قول خود بی تفاوت نباشند بنابراین انتظار داریم اگر هیأت امنا بخواهد مشکل بازنشستگان را حل کند نسبت به اجرای قانون اقدام نماید تا در شرایط روحی و روانی بازنشستگان مقداری بهبود حاصل شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور برای آخرین بار هم که شده به نمایندگان خود در هیأت امنا دستور اکید دهد تا هر چه زودتر تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مشخص شود و بیش از این ماجرا کش پیدا نکند.

وی گفت: به احتمال زیاد شنبه هفته آینده ۱۵ مرداد ماه در جلسه هیأت امنای تأمین اجتماعی تکلیف افزایش حقوق مشخص و اعلام خواهد شد.

کد خبر 695448
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • US ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    فقط,حرف
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    واقعا زشته این همه با اعصاب ادمهای زحمتکشیده بازی میکنید چرا این همه باس کاری میکنید آخه خودتون نمیخواهین باز نشسته بشین نه راستی شما نیازی به پول باز نشستگی ندارید اینقدر دارید که ۷ نسل شما هم سیر بشن
  • ناصر IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    5 ماه است که هر روز به یک بهانه و اما و چرا از زیر مسئولیت خود ، تفره رفتین !!!!! تازه این دولت محرومان است !!!! اگه دولت مستکبران باشه ، چکار میکنه ؟؟؟؟!!!!!!
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    همین الان هرچ یارانه می دهید از همین صندوق است کمتر حق ناس کنید حداقل حقوق باید ۱۲ میلیون توان باشد ک ما می دانیم فقط از سال۹۶سرمایه صندوق۲۲برابر شده حقوق حداکثر ۲برابر
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 0
    سلام حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی که مثلا زیاد شده ۵۷۰۰ شده خوب فرق بین ما زنهایی که همسرشون فوت شده وبعد از ۵ ماه اضافه حقوق واریز شده ۵۷۰۰ چه فرقی با بازنشسته های دیگه داریم همه ی ما تو این مملکتیم وتورم وگرونی ودوا ودکتر وهزار خرج وبرج دیگه هم داریم چرا اونها که ۱۰ م میگرفتن شد ۱۳ والان ۱۵م ولی ما حداقل بگیران همون ۵۷۰۰ فقط خودمونو بکشیم بتونیم خرج خونه رو برسونیم ایا ما پوشاک درمان خرابی وسایل خونه نمیخواهیم حالا گردش وتفریح بماند که حسرتش به دلمون مونده اگر گرونیه والله برای ما هم هست چطور اونها نمیتونن با حقوق ۱۰ یا ۱۳ م زندگی کنن ولی ما میتونیم با ۵۷۰۰ بگذرونیم شمارو به خدا قسم میدیم ی فکری هم به حال ما حداقل بگیران کنیم نزدیک ۲۳ سالو خوردهای همسرم بیمه داده با حداکثر ولی جزو حداقل بگیران هستیم این چجور عدالتیه که ما جزوش به حساب نمیاییم با این وضع فقط بتونیم نمیریم جنابان ومدیران مسئول ماهم جزو این کشوریم و حداقل بگیر بگید ما چکار کنیم به کی بگیم دردمونو عدالت وانصاف داشته باشید من هم یک زنم وبا سیلی صورتمو سرخ نگه میدارم بچه دیابتی دارم چه کنم؟؟؟😔😔😔😔😔
  • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    سلام وقتی شورای عالی کار میزان حقوق رادراسفند ۳۸درصدبعلاوه ۵۱۵تومن مشخص وهیت امنا هم ان راتایید وبه هیت دولت فرستادن وهیت دولت پس از ۵ماه مجددا به خود هیت امنا محول کرده وحالا خودشان دوباره میخوان همان مصوبه خودشان راتاییدنمایند این به غیر ازوقت کشی چیز دیگری نیست وضمنامدیر عامل هم درفروردین ماه اعلام نمود بودجه ان تامین شده ومنتظر تصویب ان هستیم تا اجرا نماییم اگر خودشان حرفهایشان یادشان رفته ما هنوزحرفهایشان درگوشمان هست پس چرا امروز فردامینمایند
  • علی اصغرقاسمی فرد IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    آقای دهقان کیاامروز15مرداداست وخبری ازهییت امنا که3نفرشان نماینده کارگری هستندچراازآنهاسوال نمیکنید که چه شد